10.9.2018 - 05

Oprava srubu Kačabača

ProměnlivéProměnlivé (3 dny) (15 km) Před 10.lety a 11.měsíci Říjen 2007
Část party před Kačabačou
Když jsem počátkem října 2007 psal zvadlo na opravu Kačabači, ani ve snu mě nenapadlo že se akce setká s tak velkým úspěchem. Oproti stejné akci na jaře tohoto roku, pozvánka na našich mladých webových stránkách zahýbala s naší Minessotou a účast přislíbili všichni aktivně jezdící členové naší osady, včetně lidí kteří s námi jezdí a nejsou v naší osadě. Postupně se v diskuzi začali ozývat další opravy-chtiví zájemci a tak nedlouho před samotným odjezdem jsme očekávali na naše poměry nebývale hojnou účast. Nakonec se sešla spousta skvělých lidí, Káča praskala ve švech a je jasné, že tomuto v minulosti chátrajícímu sroubku se blýsklo na lepší časy. Kačabače přejeme v budoucnosti spoustu takových lidí jako se tu sešlo tento listopadový víkend, hodně trampů tělem i duší a málo těch, kteří si neumí vážit přírody a jezdí ven jen proto, aby si vpálili do hlavy nějakou tu trávu, lysohlávku nebo jiné opium a dělali bordel. Pro ty, koho to zajímá, se pokusím trochu popsat co se o víkendu 16.-18.listopadu 2007 kolem srubu Káči odehrálo .....

V pátek po obědě se naše osada postupně sešla na Masarykově nádraží v Praze. Někteří jako já (Láva) to táhli rovnou z práce, jiní měli dovolenou. Stavili jsme se na jednom v místním stánku, utratili majlant za lístek pro šest lidí do Blíževedel, dohledali jsme ten správný vlak a usídlili se jak je pro nás zvykem v chodbičce hned v prvním vagónu za lokomotivou. Cesta ubíhala rychle a my za chvíli přestupovali na další vlak v Lovosicích. Tady už prostoru v chodbičce nebylo nazbyt a my se až do Litoměřic tísnili ve čtvrtém vagónu motoráku. V Litoměřicích nás čekalo překvápko v podobě odpojení posledních dvou vagónů a my se šli mačkat do už tak dost přeplněných předních dvou "autobusů na kolejích". Jak se říká, po zbytek cesty jsme stáli na jedné noze a ještě k tomu ne na svojí. Jak jsme byli rádi, když jsme zahlédli z okénka nádraží v Blíževedlích. Odtud jsme zamířili svlažit hrdlo do nedaleké hospody U kostela. Džarda s Bluďákem se vydali na krátký průzkum zříceniny hradu Hřídelík, my ostatní jsme na ně čekali v již zmíněné hospůdce. U kostela jsme se potkali s Flagmeem. V teple výčepu jsme vyčkali až do předpokládaného odjezdu autobusu směrem na Skalku. Jak se ale ukázalo, špatně jsme se podívali na jízdní řád a podle něj už ten den nic jet nemělo. Vydali jsme se tedy na cestu pěšky, hned po pár krocích ale za námi zahučel autobus zatahující do garáže. Mávli jsme na něj, šofér byl zjevně přívětivý k maskáčům, zastavil nám a ochotně nás hodil až na křižovatku vedle vesničky Skalka. Restaurace ve Skalce žila přípravou na zítřejší myslivecký bál, přesto o dobré jídlo nebyla nouze. Povečeřeli jsme a chystali se vyrazit směrem na srub. Z osazenstva vedlejšího stolu se nakonec vyklubal GRYZLY. Další cestu z pochopitelných důvodů popisovat nebudu, jen dodám že od vesnice sněhu přibývalo a krajina se nořila do tmy a mlhy. Vlezli jsme do krásně vyhřátého srubu, Sněhurka už byla na místě a poctivě topila. Večer jsme rozbalili na stůl obsah našich žracáků, drnkli jsme na kytary a v příjemné pohodě jsme vydrželi do pozdních nočních hodin.

Spali jsme v pohodlí, devět lidí Kačabača hravě zvládne. Nespavec Voříšek spolu s Bludim už stepovali okolo srubu už v sedm ráno, brzy se k nim přidal i GRYZLY a všichni tři společně pak odpochodovali do vesnice pro zásoby vody a potravin. Docela se zdrželi a my ostatní jsme tak měli možnost ještě chvíli si pospat. Po nezbytných kafích a čajích jsme se trochu pustili do díla. V plánu bylo nadělat nějaké dřevo, udělat kolem srubu zábradlí a zhotovit uvnitř lavici kterou někdo kdysi spálil. Stáhli jsme z lesa popadané stromy a pomalu začali práce na zábradlí. Okolo poledne dorazil Čundrboy spolu s Unproforem a tak práce na dřevu rychle pokročily kupředu. Pod vedením GRYZLYho jsme vyrobili zábradlí, uvnitř krásně bytelnou lavici. Všechny spáry ve stěnách a střeše srubu jsme ucpali a doplnili stavební pěnou. Zateplení je znát, při plně roztopených kamnech je uvnitř vedro jako v pekle. Přes den jsme měli návštěvu dvou trampů, bohužel si ale nepamatuji jména. Takže ahoj! Odpoledne jsme venku ještě rozdělali oheň, upekli kus prasátka a moc si na něm pochutnali. Škoda jen že jsme ho nevzali víc. Čundrboy s Unproforem a Flagmeem zašli do vesnice pro další zásoby vody a vrátili se se zprávou že myslivecký bál v hospodě je v plném proudu. Snesla se tma a my se stáhli do srubu. Stejně jako předešlý večer jsme vybalili zásoby všeho poživatelného na stůl a začali se tím vším prokousávat. Už za tmy dorazili "dva kytaristi bez kytary", tedy Wolf se Samem a na srubu začal super večer. S Grepou a Čundrboyem jsme ještě zašli pro zásoby piva do hospody kde jsme si vyslechli od jednoho myslivce kázání o nevhodnosti trampů a tuláků v lese. Raději jsme ho nechali ať se vymluví a neodporovali mu. Na srubu pak kytary putovaly z ruky do ruky, zvlášť Sam s Wolfem předvedli že si přezdívku dva kytaristi opravdu zaslouží. Všechna čest, takhle dobře jsme už dlouho neslyšeli někoho hrát a zpívat. Wolf se Samem se pak odebrali přespat na nějaký jiný kemp a my jsme vyhrávali až skoro do ranních hodin. Teď nás spalo na srubu jedenáct. Díky Kačabačo.

Nad ránem GRYZLY ještě s někým hrál karty a tak topili nepřetržitě. Mě se povedlo si ustlat tak, že každý kdo mě chtěl překročit musel předvést artistický výkon. Ráno jsme posnídali zbytky jídla, poklidili, zabalili a pomalu se vydali směrem domů. Grepa odešel napřed s Flagmeem do Blížáků a pak autem domů, my ostatní se vydali do Skalky, kde jsme se rozloučili s Čundrboyem a Unproforem a následně pak s GRYZLYm a Sněhurkou. Nás ostatní pak čekal pochod na Blíževedly a na vlak.

Na závěr bych chtěl poděkovat všem za perfektní vandr, na jaký se nezapomíná.

Důležité upozornění !!!
Prosíme všechny návštěvníky srubu Kačabača aby se snažili ve sroubku a okolí udržovat pořádek. Vždyť ten krásný srub je tu otevřený pro všechny. Nemá cenu ho přece znovu zničit !! Snažte se prosím aby po vašem odchodu našli i jiní stejně útulné místo. Děkujeme všem slušným trampům a tímto zdravíme všechny čundráky, trampy, tuláky a další, kteří tento kouzelný kraj navštíví.
Část pracovního teamu Sam s Wolfem Grepa s Medelákem U ohýnku před srubem Láva s Medelákem při odjezdu z práce Džarda ve vlaku do Lovosic Bludi ve vlaku Medelák, Láva a Grepa Zasněžené koleje na nádraží v Blíževedlích Flagmee s Lávou v hospodě U kostela Zřícenina hradu Ronov Flagmee se Sněhurkou GRYZLY Bludi, Džarda, Grepa a Láva Veselí ve srubu GRYZLY a Sněhurka První večer v Kačabače Herní kvartet Voříšek GRYZLY Grepa s Medelákem Sněhurka a Flagmee Veselý GRYZLY Unprofor v odpolední hře na kytaru Siesta u ohníčku Hrající Unprofor a fotografující Grepa Sam a Wolf Skvěle sehrané duo Medelák, GRYZLY a Unprofor Džarda s Lávou, GRYZLY je kamarád :-) Navečer ve srubu GRYZLY se Sněhurkou a Medelákem GRYZLY na lůžku Sam, vlevo Grepa Wolf při svém sólu na kytaru Medelák, v pozadí Čundrboy Herní trio Spící Čundrboy Bludi ležící a nespící Unprofor v zápalu hry, Sněhurka poslouchající Hrající Láva Na odchodu směrem na Skalku Ve vlaku do Lovosic Vlhošť při pohledu od nádraží v Blíževedlích
Popis akce  |  Autor: Jan Vála   20.11.2007  |  Přečteno: 3341x  | Mail Printer

Ohodnoťte článek jako ve škole: 1  2  3  4  5
Hlasováno: 10x | Průměrná známka: 1.0

Komentáře: 7

E.T. (C. Lipa)   20.11.17 - 22:57:53

No...kazdopadne nejpozdeji do 06/2018 bychom si tu brigadu dat meli, bo jinak nam Kacabaca asi shnije. Navic zkusim vymyslet nahradu, nebo alternativu za ta znicena kamna co uz tam trci venku snad minimalne od cervna.
Tedy....Hlasim se !

Naposledy jsem tam dal jen rychly obed 4.11.2017 pri ceste na Netopyr ve snaze prezit na vandru a ve zdravi letosni extra vichrici.
Z Blizaku se mnou jela v nedeli 5.11.2017 banda Brnenskych skautiku co prenocovali na Kay-Way a to jsem jim tedy nezavidel.

Lahvic   13.12.07 - 23:15:49

Zdar Groulo, brigáda na Kačabače bude brzy, už plánuju zase další akci. Počítám že někdy v únoru by se to mohlo konat. Samozřejmě že každá pomoc je vítána a motorovka to dost usnadní

Groula   11.12.07 - 19:10:26

Pořád sem zvažoval, zda-li vzít motorovku a jít Vám trochu s tim dřevem pomoct (i když o v hodnosti motorovky bych nakonec měl možná nějaký pochyby Smile ale nakonec sem šel kámošovi na 30tý narozky, prej sou jenom jednou za život a taková brigáda na KAČABAČE může bejt i jindy Smile

Pokud bych moh někdy s motorovkou pomoct dělat dřevo, rád pomůžu

Voříšek   21.11.07 - 23:33:17

Nikdy jsem nevěřil, že se sejde tak dobrá parta z různého kouta naší země, Liberec,Ustí n/Labem a Praha. Všem dík moc že jsem mohl být u toho. Jak Lahva napsal vandr na který se nezapomíná a atmosféra která se nedá popsat. Ještě jednou dík že jsem mohl svámi všemi strávit super chvíli ve svém životě.

Sněhurka   21.11.07 - 18:45:43

Ahojky,tak sem čekala jak se popereš se článkem a musím uznat, že dobrý.I ty fotky nakonec nejsou "zas až tak špatný" Smile doufám,že zase někdy dorazíte.Protože tahle akce byla báječná a udělalo se hafo práce.Sice sem s tím kolenem toho moc nepomohla,ale příště to napravim.Takže-Ahoj příště.

Dž.   21.11.07 - 13:35:46

Tož dobré to bylo Smile Smile A samozřejmě se těším až si dáme tuto LINK v originále Smile

Lahvic   20.11.07 - 23:27:14

Tak článek je na světě, fotky ještě doplním jakmile je všechny sosnu a dotáhnu do svého kompu. Tak vydržte. Nejvíc jich má Voříšek. Moje fotky z telefonu jsou ze 70 procent lehce zamlžený, orosila se mi čočka aniž bych si toho všiml Smile

Diskuzní forum

12.8.2018 | Lahvic

Popravdě řečeno, nemám tušení co tím chtěl básník říci. ... [více]